China Entertainment Television, an ailing Hong Kong-based purist TV channel (no sex, no violence) has signed a deal with America’s Time Warner, presenting the US media giant with potential access to a claimed 33 million Chinese mainland households.

According to Time Warner, the deal involves some investment in CETV, making TW one of only a handful of foreign media groups with a toehold in the communist-ruled state.

The agreement, which will allow TW to establish a production base for Chinese language programming, also provides a platform to compete with the country’s only foreign-controlled Chinese language television channel, Star TV.

Star is co-owned by Rupert Murdoch (55%) and Shanghai businessman Liu Changle(45%), a former highflier in the Chinese military and ex-state broadcasting executive.

News source: Financial Times