Executives at media group Hollinger International are denying reports that two of its directors plan to resign.

The New York Post – a tabloid owned by Rupert Murdoch – reported last week that Henry Kissinger and Israeli media executive Shmuel Meitar were preparing to leave the company's board.

However, Hollinger vice-chairman Daniel Colson angrily denied the rumours, saying the duo "are perfectly happy to remain as directors."

The New York Post has published several stories about Hollinger's board and finances in the last couple of weeks, prompting speculation among some executives that the paper's scrutiny reflects the interests of its owner.

Hollinger – the fiefdom of Lord Conrad Black – publishes Britain's Daily Telegraph and Sunday Telegraph, the Chicago Sun-Times in the US and the Jerusalem Post in Israel.

Data sourced from: MediaGuardian.co.uk; additional content by WARC staff