UK Radio Body Awaits Judge's Ruling On Audience Claims

05 November 2004

The high profile lawsuit against the UK's only recognized radio audience measurement body has been put on hold until next month.

The Wireless Group - controlled by Rupert Murdoch, outside his NewsCorp empire - which owns talkSPORT Radio and a string of other minor commercial stations, will have to wait for the High Court's decision as to whether it can pursue RAJAR (Radio Joint Audience Research) over alleged breaches in competition law.

TWG, headed by former tabloid newspaper editor Kelvin MacKenzie (who is accused of publicity-seeking in bringing the case), claims that RAJAR's refusal to change its measurement methods last year had skewed TWG's stations' audience numbers to the detriment of advertising revenues.

RAJAR says the electronic meters it tested and rejected in favour of its longstanding paper diary system were not up to standard. It avers there is no case to answer and that TWG's claim should be thrown out.

Data sourced from; additional content by WARC staff