Irish TV Ratings Dispute Resolved

20 June 2005

A dispute over TV audience measurement in Ireland has been settled after a compromise was reached between the nation's indigenous broadcasters and international invaders.

US-owned broadcasters BSkyB and Viacom, alongside the UK's Channel 4, had invested €1.8 million ($2.1m; £1.1m) to launch their own ratings system, after becoming dissatisfied with incumbent Nielsen Media Research.

The broadcasters claimed they were collectively paying more than 80% of the national cost but receiving a poorer service than their Irish counterparts RTE, TG4 and TV3.

The Irish broadcasters have now agreed to changes in the Nielsen system which will result in all subscribers receiving the same sets of results and an audit of the existing ratings methodology.

Data sourced from; additional content by WARC staff