BBC Probes Product Placement Allegations

28 September 2005

UK state-funded broadcaster the BBC has launched an internal investigation into alleged breaches of its product placement regulations.

Press reports say the broadcaster recently had to edit an episode of a popular drama series because the Apple computer logo was on display.

The Sunday Times newspaper which is owned by media magnate and BBC public enemy number one, Rupert Murdoch, also claims that at least fifty companies are paying up to £40,000 ($71k; €40k) for individual product placements within corporation programmes.

BBC guidelines state: "We must never include a product or service in sound or vision in return for cash, services or any consideration in kind. This is product placement. It is illegal to make any such arrangements in the EU."

Says a BBC spokeswoman: "We are in the middle of an investigation into whether the use of products has breached our guidelines ... we cannot comment while the investigation is ongoing."

Data sourced from; additional content by WARC staff